Класифікація амортизаторів за конструкцією та іншими характеристиками
Задні та передні амортизатори є демпфуючими компонентами підвіски. Вони працюють разом із торсіонами, або пружинами. Амортизатори забезпечують контакт колеса з дорожньою поверхнею, гасять коливання, роблять хід транспортного засобу плавнішим.
Конструкційні особливості амортизаторів
У конструктивному плані амортизатори бувають:
-
однотрубні;
-
двотрубні.
З’єднуються демпфери з балкою мосту, важелем підвіски за допомогою сайлентблоків.
Двотрубний амортизатор містить 2 співвісні циліндри – один із них розташовується всередині другого. Поршень та шток знаходяться у внутрішньому циліндрі, заповненому робочою рідиною. Між циліндрами знаходиться камера, заповнена азотом, або повітрям. Саме вона компенсує обсяг робочої рідини у момент занурення штока. Двотрубні демпфери частіше встановлюються на задню вісь автомобіля.
Однотрубні амортизатори містять один циліндр. Нижня частина заповнюється газом, верхня – рідиною. Між середами передбачається плаваючий циліндр. Газ постійно піддавлює рідину, що попереджає спінювання. Встановлення однотрубних амортизаторів можливе у будь-якому положенні.
Амортизатори з можливістю регулювання жорсткості
Регульовані або адаптивні амортизатори підходять для автомобілів, які використовуються в різних умовах – на трасі, бездоріжжя. Вони комплектуються спеціальним клапаном із можливістю регуляції перерізу. Чим менший переріз, тим вища жорсткість підвіски. Кількість «швидкостей» залежить від моделі демпфера.
Також існують амортизатори з рідиною, до якої додані металеві частинки. Вони зазнають впливу магнітного поля, за рахунок відбувається зміна жорсткості демпфера.