Рессори

Основні характеристики та конструкція ресор

Ресорна підвіска застосовується в пікапах та багатьох інших моделях позашляховиків. Ключовим компонентом виступають ресори. Вони класифікуються на листові, вироби торсійного та циліндричного типу. Найчастіше зустрічаються перші.

Ресори мають простий і довговічний пристрій. Основу складає коренева металева пластина. Всі інші листи мають меншу довжину. Вони беруть участь у міру зростання навантаження на підвіску. Для з’єднання листів застосовуються хомути та центральний болт. Для зменшення тертя між ними передбачаються спеціальні вкладки. Також виробники використовують різні покриття з низьким показником тертя.

До рами, або автомобільного кузова ресори кріпляться за допомогою втулок. Вони бувають поліуретановими та гумовими. Перші надійніші, довше служать, не розтріскуються при температурних перепадах, другі трохи доступніші в плані ціни.

Конструкція ресор передбачає можливість заміни окремих аркушів. Інші компоненти також можна легко оновити, що позитивно впливає на обслуговування ресорної підвіски.

Характеристики ресор

При підборі ресор зазвичай враховують такі параметри:

  1. Рівень жорсткості. Показник впливає ступінь ліфта підвіски. Але зі збільшенням цього показника спостерігається погіршення керованості, особливо коли йдеться про великі швидкості. Жорсткі ресори оптимальні для бездоріжжя, на асфальті краще застосовувати м’якіші деталі.

  2. Контрольне навантаження. Відображає граничну вагу, коли деталь зберігає цілісність. Навантаження ділиться на постійне та динамічне. Ступінь навантаження вибирається залежно від кількості додаткового обладнання та рівня завантаженості транспортного засобу.

Характеристики ресори регулюються шляхом додавання/видалення додаткових аркушів. Передні деталі зазвичай більш м’які для кращої плавності ходу та комфорту, задні жорсткі – для вантажопідйомності.